SPREAD LOVE, NOT WAR

Hi Happy Peanuts! ❁

Deze week was het weer raak. Ik werd wakker, pakte mijn telefoon en zoals ik elke ochtend doe bekeek ik het nieuws. Wat ik zag was de aanslag in Manchester tijdens het concert van Ariana Grande.

Verschrikkelijk, opnieuw een terreuraanslag. Van woorden als ‘oorlogstaferelen’ en krantenkoppen waar dik gedrukt ‘kinderen gillend op de grond’ staat geschreven krijg ik kippenvel over mijn hele lijf.

We leven niet in een super positieve tijd zou je wel kunnen stellen. De wereld lijkt wel gek geworden. Als je het nieuws en de kranten mag geloven zijn er overal aanslagen, het gaat ontzettend mis met de wereld. Het is daarom ook moeilijk te geloven dat we eigenlijk leven in een tijd waarin we het meest gezond zijn, het langste leven en het meest welvarend zijn. Als ik de onderzoeken mag geloven is het ook nog eens de meest veilige tijd óóit waarin we leven. Dat maakt natuurlijk niks goed, alleen het stelt dingen wel in perspectief.  Het is niet zo dat we in de alle slechtste tijd ooit leven maar het is wel zo dat we door social media sneller op de hoogte zijn van al het slechte nieuws. Waar focus je je op? Hoe kan je positiever leven? Je kan met je mindset een hele hoop doen alleen ik denk zelf dat hoe sterk je je gedachtes ook van negatief naar positief om kan buigen als je niet goed slaapt, eet en voldoende beweegt dan zal het niet zoveel effect hebben want dat is de basis. Je weet zelf dat als je slecht slaapt dat je mega chagrijnig bent en dat als je honger hebt je ook niet de meest vrolijke persoon bent waarschijnlijk. Zorg in ieder geval dat de basis goed is gesteld. Iets wat je vandaag al positiever kan laten voelen is je taalgebruik. Als je continue tegen jezelf zegt ik moet dit of ik moet dat, ik mag niet zus of ik mag niet zo, dan voelt dat heel anders dan dat je zegt ik kies ervoor om dit of dat te doen. Praten over je taken vanuit ‘’ik wil…’’ geeft je echt een ander gevoel. Ik wil dit nu afmaken, of ik geef mezelf de ruimte om… Focussen op wat je wilt, en niet op wat je niet wilt.

Kwantumfysica is iets wat ik heb geleerd uit het boek ‘Think and grow rich’ van Napoleon Hill en van het boek The Secret. Je hebt de termen vast weleens voorbij zien komen. Waar je aandacht aan geeft dat groeit, of gedachte worden dingen. Hoe werkt dat nou precies? Ik ga het je proberen uit te leggen.

Ik ben energie, jij bent energie, de ruimte tussen ons in is ook energie. De bank is energie, planten zijn energie, een auto is energie, mijn gedachte zijn energie, mijn gevoelens zijn energie. Kortom: alles is energie. Nu denk je misschien, hoezo energie? Ik begrijp het niet want ik zie toch echt een vaste bank en een auto. Dat is gemaakt van vaste materie. Hoe werkt dat dan? Als je een microscoop erbij zou halen en je zou heel ver inzoomen op bijvoorbeeld een plant, dan zie je moleculen, atomen, een dansend veld bewegende deeltjes energie. Als je jou en mij onder een microscoop legt dan is er geen verschil meer. Je ziet weliswaar dat de energie sneller trilt van jou of van mij, maar we zijn allebei energie. Spullen en mensen hebben een vastere vorm van energie, als het ware een vorm van gestolde energie. Daarom nemen we spullen, mensen en dingen ook anders waar dan gedachten of emoties. Die zien we niet. Energie trilt op een bepaalde frequentie. Ik tril op een bepaalde frequentie, jij trilt op een bepaalde frequentie, de dingen die ik het liefst in mijn leven zou willen hebben trillen ook op een bepaalde frequentie. Net zoals de dingen die ik niet in mijn leven wil. Dit is het aparte: trillingen trekken gelijke trillingen aan. Als je ervan uitgaat dat je gedachten op een bepaalde frequentie kunnen trillen, dan trekken die het gelijke aan namelijk meer van dat soort gedachtes. Je bent als het ware een soort van magneet. Het gelijke trekt het gelijke aan. Je kan trillen op een hoge frequentie, wat eigenlijk positiviteit betekent. Je kan je dankbaar voelen, liefde voelen voor andere mensen. Óf je kunt op een lage frequentie trillen, je kan depressief zijn, angstig, boos, jaloers, je niet goed voelen. Dat heeft een andere trillingsfrequentie. Als jij op die lagere frequentie trilt dan zal je meer van dit soort gedachten aantrekken, ook zal je meer van dit soort dingen aantrekken. Want: gedachten worden dingen.

Hoe leg je dit uit? De stoel waar ik in zit was er niet zomaar, deze stoel is ontstaan bij een gedachte. Iemand had ooit het idee om dit te gaan maken et voila toen werd het gemaakt. Ik had het idee om deze blog te schrijven en vanuit de gedachte is het daadwerkelijk iets fysieks geworden. Volg je het nog? Gedachte worden dingen, als je je hier bewust van bent moet je eens opletten wat voor gedachtes je hebt. Zijn ze positief of zijn ze negatief? Kortom: zit je in een positieve vibe of in een lage frequentie, in een negatievere vibe. Wees je ervan bewust dat je daar meer van zult aantrekken in je leven. Als je hierover gaat nadenken wordt je je ineens heel bewust van de momenten dat je positieve gedachten hebt en van de momenten dat je negatieve gedachten hebt omdat je daar nu eenmaal meer van zult aantrekken. Maak van datgene wat je het liefste wil in je leven je dominante gedachte. Wil je meer op reis, wil je meer liefde? Zorg dat je daar regelmatig aan denkt. Sta ermee op en ga ermee naar bed. Je bent groter dan je denkt. Spread love, not war.

Hope you liked it! XOXO, The Happy Peanutcropped-frangipani3.png

