ISLAND TALK INTERVIEW ❁ ‘het voelt als thuiskomen.’

Hi Happy Peanuts! ❁

In de tweede Island Talk houd ik een interview met oma. Oma is geboren in Jakarta (Java), de hoofdstad van Indonesië.

collage oma.jpg

Zou je jezelf kort even kunnen voorstellen?

Mijn naam is Ankie Ouwehand-van Amstel.

Wat is je affiniteit met het eiland Bali?

Ik ben geboren in Jakarta (Java), destijds Batavia. Ik heb maar 9 maanden in Indonesië gewoond daarna zijn we naar Nederland verhuisd, maar op vakantie ga ik graag naar Bali.

Iemand zegt Bali tegen je, wat is de eerste gedachte die in je opkomt? 

Het voelt als thuiskomen.

Hoe zou je het leven op Bali beschrijven?

Ik zou het beschrijven als relaxed.

Wat maakt Bali het meest speciaal? 

Ik voel een speciale band met de mensen want we hebben toch dezelfde roots.

Bali staat bekend als het eiland van de goden. Er zijn ongeveer 20.000 Hindoestaanse tempels op het eiland. Heb je een favoriet?  

Jazeker, Tanah Lot. Dit is de moeder tempel, een mooie tempel op een rots in de zee. Iedere vakantie brengen wij hier een bezoek aan. Bij laag water komt het vrij, bij hoog water is de tempel in de zee.

Hoe zou je Bali in drie woorden omschrijven?

Goed eten, lekker weer en vriendelijke mensen.

Hoe zou je de de mensen op Bali omschrijven?

Als vriendelijke mensen, ze zijn erg behulpzaam en ook hebben zij humor. Ze zij ook erg vredelievend vind ik.

Ik ga naar Bali en neem mee:

buiten mijn persoonlijke spullen om neem ik kleurpotloden, papier en schriften om aan scholen weg te geven.

#1 moment op Bali dat je altijd zal bijblijven:

dat ik het geluk heb dat mijn verjaardag in de vakantie periode valt en dat we dit op een speciale manier vieren op JimBaran en dat we daar dan bij een visrestaurant dineren op het strand. 

Processed with VSCO with f2 preset

Oma’s verjaardag op Bali (11/08)

JIM BARAN TAFEL

Vis eten op JimBaran strand! Note: de tafel stond altijd zó vol dat het niet op de foto past.

Lievelingsgerecht:

sambal goreng daging (een rundvleesgerecht)

Balinese muziek of Balinese zonsondergang:

Balinese zonsondergang

Voor iedereen die voor de eerste keer naar Bali gaat, wat is je beste tip:

dan zou ik zeggen ga naar JimBaran daar kan je lekker vis eten op het strand en kijk uit met zwemmen, de zee is verraderlijk.

Hope you liked it! XOXO, The Happy Peanutcropped-frangipani3.png

